Metoda Warnkego

Wskazania
  • trudności w nauce
  • problemy w nauce czytania i pisania
  • zaburzenia przetwarzania słuchowego (APD)
  • problemy logopedyczne
  • problemy dzieci z grupy ryzyka dysleksji rozwojowej
  • problemy u osób ze zdiagnozowaną dysleksją
  • zaburzenia lateralizacji
Jak przebiega terapia?

We współczesnym świecie głównym nośnikiem informacji jest obraz: zdjęcia, infografiki, materiały wideo. Dzieci dorastające w takim otoczeniu coraz gorzej przyswajają komunikaty w formie ustnej. Przeprowadzone badania pokazują, że ma to bezpośredni związek z deficytami obrębie centralnego przetwarzania słuchowego. Zaburzenia przetwarzania słuchowego, czyli problemy z dekodowaniem słów i rozumieniem ich faktycznego znaczenia uniemożliwiają zaś trwałe zapamiętywanie. Problemy te bezpośrednio wiążą się z trudnościami dyslektycznymi. Metoda Warnkego minimalizuje ten problem poprzez indywidualnie rozpisany trening wzroku, słuchu i motoryki, co w konsekwencji doprowadza do eliminowania problemów z czytaniem i pisaniem u dzieci w wieku szkolnym.

Dokładny plan terapii ustala się na podstawie wstępnego badania reakcji na bodźce słuchowe i wzrokowe. Zarówno diagnozę , jak i trening funkcji podstawowych oraz trening lateralny przeprowadzane są z zastosowaniem specjalnych urządzeń A4Lab – Brain Audiometer/Brain-Boy Universal, obejmuje ćwiczenia w 3 obszarach rozwoju:

  • automatyzacja przetwarzania informacji pozyskiwanych drogą wzrokową i słuchową oraz reakcji motorycznych
  • automatyzacja harmonijnej współpracy półkul mózgowych
  • trening „wzrokowego języka”
Efekty terapii metodą Warnkego

Uczestnicy treningu metodą Warnkego wykazują postępy w następujących dziedzinach:

  • różnicowanie głosek/fonemów;
  • synteza i analiza głoskowa/fonemowa;
  • integracja wzrokowo-słuchowa;
  • rozpoznawanie i zapamiętywanie słów.

Co to oznacza w praktyce? Podczas lekcji dziecko łatwiej zapamiętuje wiadomości „ze słuchu”, a w efekcie potrzebuje mniej czasu na naukę w domu. Trening wyrabia też umiejętność notowania – dziecko lepiej radzi sobie z nadążaniem za dyktującym nauczycielem czy przepisaniem tekstu z tablicy. Dzięki temu uczeń czuje się pewniej i wyzbywa się lęku przed otrzymaniem złej oceny; szkoła przestaje kojarzyć mu się z przykrym obowiązkiem i źródłem stresu, a kiedy nauka idzie sprawnie, dużo łatwiej jest ją polubić.

Więcej informacji na temat tej metody znajdziesz na metodawarnkego.pl

Zobacz, co o mojej pracy
mówią inni

"

Pani Ania okazała się bardzo pomocna: rzetelnie wyjaśniła mi przyczyny trudności mojego dziecka z ADHD oraz podpowiedziała, jak postępować. Jest niezwykle oddana swojej pracy, cierpliwa, ma świetne podejście do mojego syna. Już po kilku spotkaniach widać efekty – syn jest zmotywowany do wykonywania ćwiczeń i uczenia się.

"

Terapia sensomotoryki bardzo pomogła mojej córce w przezwyciężeniu trudności w nauce. Córka stała się spokojniejsza, bardziej skupiona. Poprawiła się jej pamięć. Dzięki atrakcyjnej formie tych zajęć córka bardzo chętnie w nich uczestniczy.

"

Mój syn z powodu dysleksji przez lata uczęszczał na różne terapie, ale nie było większych efektów. Dopiero dzięki terapii metodą Warnkego syn zaczął płynnie czytać i popełniać dużo mniej błędów przy pisaniu. Do tego polubił szkołę, zaczął się chętne uczyć i osiągać dobre wyniki.

previous arrow
next arrow
Slider

Twoje dziecko potrzebuje wsparcia zaufanego terapeuty?

Skontaktuj się ze mną.
Porozmawiamy bez zobowiązań i powiem Ci, jak mogę Wam pomóc.

Zadzwoń
numer tel. 697-653-903
lub napisz

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu kontaktu przez Administratora.